Hoşgeldin Onbir Ayın Sultanı

HOŞ GELDİN ONBİR AYIN SULTANI RAHMET AYI RAMAZAN

Niceleri sana kavuşamadı, kavuşmak isteyip de kavuşamayanlara Allah(c.c)den rahmet dileriz. Kavuşmak istemeden gidenlere ne diyelim onların işi Allaha kalmıştır. Yinede Allahü Teala dan yardım dileriz. İmandır bu cevher ki İlahi ne büyüktür, imansız paslı yürek sinede yüktür.

İman insanı insan eder, belki de sultan eder. İmansızlık ve küfür insanı canavar ve hayvan eder, hayvandan da dağa aşağı eder. Cenab-ı hakkın bizim namazımıza, orucumuza ihtiyacı yoktur. Bir musibetle karşılaşan insanoğlu ister istemez Allah diyor. Başka ne diyecek ki. Canab-ı hak hadisi kutside şöyle buyuruyor.’’yerdekiler ve göktekiler bütün varlıklar Allaha(c.c) kafa kaldırırsa isyan etse onun büyüklüğünden hiçbir şey eksiltemezler, gökteki yıldızlardan bir tane eksiltemezler, güneşin ve ayın doğmasına batmasına müdahale edemezler. Yine bütün varlıklar Allahu tealaya secdeye kapansalar onun büyüklüğüne zerre kadar bir ilave yapamazlar. Allah (c.c) her şeye gücü yetendir.’’ankebut süresi ayet 45 ‘’namazınızı kılın muhakkak namaz her türlü kötülükten alıkoyar.’’buyuruyor.

Şu halde bizim namazımız önce dünyamızı düzene koyuyor sonrada ahretimizi düzene koyuyor. Yine rabbimiz’’ey müminler oruç size farz kılındı, sizden öncekilere farz kılındığı gibi. Umulur ki Allahtan sakınırsınız.’’şu halde müminin namazı da oruçu da kötülüklere karşı bir kalkandır. Gerçek namaz kılan ve gerçek oruç tutan kötülük yapamaz. Bunun için ramazan ayında oruç tutanlarda ve namaz kılanlarda hata ve yanlış yapanlar pek azdır. Yaşlı bir nene ramazanda evdeki kediyi yemek yerken görür ve kediyi dövmeye başlar. Kocası yaşlı dede ne yapıyorsun hanım der. Nene; görmüyor musun bizim kedi ramazanda yemek yiyor der. Dede; hanım sen bilmez misin kediler, hayvanlar oruç tutmaz, hayvanlar örtünmez der. Neneyi zor ikna eder. Bir hadisi şerifte şöyle buyrulur.’’Ramazan ayının gündüzlerini oruçlar gecelerini de taravih namazını eda ederek geçiren bir müminin geçmiş günahları bağışlanır’’ teravih namazı 20 rekâttır. Bazı fitneci hocalar 8 rekâttır diyor. 20 rekât kılan 20 rekâtın sevabını alır. 8 rekât kılan 8 rekâtın sevabını alır.

Efendimiz(s.a.v)den beri 20 rekât olarak kılına geldi. Reformcu hocalara bakmayın. Efendimiz(s.a.v) dünyan için çalış kalacağın kadar ahretin için çalış kalacağın kadar. Mezarda namaz kılmak, Oruc tutmak yoktur. Cennete de namaz kılmak oruç tutmak yoktur. Orası mükâfat yeridir. Rabbimiz;cennet muttakiler için hazırlandı buyuyor.Cehennemin ismini ağzıma almaktan korkuyorum ,bir saniye dayanamam,orası zalimler içindir.

      Teravih namazı tadili erkân üzere diğer namazlar gibi kılınır. Tadil ve erkâna riayet ederek çabuk kılınabilir. Bunun eğitimini görmek lazım. Meddi lazımlar vardır, meddi muttasıllar vardır. Meddi lazım iki buçuk, üç elif, meddi muttasıl iki eliften aşağı çekilmez. Bu hususlara riayet etmek vaciptir. Namazlarda bil hassa teravih namazında bir Dakka iki Dakka kim çabuk kıldırıyorsa o tercih ediliyor. Namazın zayi olduğuna bakılmıyor cenabı hakk bizden böyle ibadet istemez.

Bu gerçekleri ilmiyle irfanıyla bilenler 5 vakite 5 vakit dağa kattılar. İcabında gecelerini gündüzlerine kattılar. Ümmeti Muhammed için dua ettiler ve hayat takilere de dua ediyorlar. Bu hayatı öyle değerlendirdiler. Onlar yeryüzünün direkleridir. Onlar sayesinde Allahü Teala bela ve musibetleri vermez. Cenabıhak bizi de onlara benzetsin. amin…

Gönül ister ki güzel akyazımız da ve şüheda yurdumuzda namaz kılmayan oruç tutmayan kalmasın. Allahu tealanın emri olan örtüsüz kadın kalmasın. Ey hanım kardeşler sonunda musalla taşına, beş kat kefenle örtünüp geliyorsunuz.bu kandırmacadır.asıl marifet hayatta iken Allahu tealanın  emrettiği manada örtünmektir.nur yüzlü analarımız ,nur yüzlü nenelerimiz saçlarından ve vücudundan bir yerin görünmesini ölümden daha beter kabul ederlerdi.efendimiz (s.a.v) haya imandandır buyuruyor. yarabb hayasız bırakma amın …..

Bazı Müslüman kardeşlerimiz ramazanda açık kahve bulunduruyor. Bu hal Müslümanları yemeye içmeye davet etmektir. Kahve sahibi orada işlenen günahlara ortaktır. Yazık günah değil mi bunu para için yapıyorlarsa bir ayda ne kadar para kazanacaklarsa o parayı temin edip vereceğime söz veriyorum. Rabbim şahittir. Bu tebliğ yaptığıma da rabbim şahit ol. Bakara süresi ayet 104 ‘’sizden hayra davet eden,  Allahü tealanın emirlerini anlatan, yasaklarından alı koyan bir toplum olsun, bunlardır kurtuluşa erenler’’ buyuruyor. peygamberimiz (s.a.v) hadisi şeriflerinde ‘’sizden birisi bir kötülük görürse onu eliyle değiştirsin, buna gücü yetmezse diliyle değiştirsin, buna da gücü yetmezse kalben buğuz etsin, sonuncusu olan buğuz  imanın en zayıf derecesidir.’’bir başka hadisi şeriflerinde ‘’nefsim kudret elinde olan Allaha yemin ederim ki elbette emri bil maruf ve nehyi anil münker yaparsınız, bunu yapmazsanız Allahü Teala öyle belalar verir ki o zaman iyilerinizde dua yapsa Allahu Teala onlarında yüzüne bakmaz . Lut (a.s) kavminin helakinde o ahlaksızlığa ve hayâsızlığa düşenlerin sayısı azdı. O gece 80 bin kişi tehecüd namazındaydı. O ahlaksızlığa, hayasızlığa müdahale etmedikleri  için onlarda helak oldu

Yarabb! bilenlere ilmiyle amel etmelerini nasip eyle. Bilmeyenlere cahaletlerini anlayıp yaklaşan ramazanı şerif ayı hürmetine tevbe ederek kurana göre bir hayat yaşamalarını onlarada bizlerede  nasib eyle yarab. amin…

RAMAZANI ŞERİFİNİZ MUBAREK OLSUN SELAM VE DUA İLE

Bir Yahudi ramazanda dışarıda yemek yemezmiş. Kendisine niye böyle yapıyorsun diye sordular. Cevaben, Müslümanlar oruçlu olduğu için onların inancına saygı duyuyorum yemek yemekten hayâ ediyorum dedi. Bu yahudiye Allahu Teala iman etmeyi  nasib etti . Müslüman oldu. Ramazanda açıkta yemek yiyenlerin kulakları çınlasın.

MEVLANA’DAN GÜNAHLARI YAYMAK İSTEYENLERE UYARI!!!

Kur’an-ı değil kendini te’vil et…

Mevlana hazretleri çok zoraki yorumlarla dini değiştirmeye çalışanlara, dini değil de kendilerini değiştirmelerini şu veciz ifadelerle tavsiye eder: “ Sen, çok derin manalı ve anlamına dokunulmamış olan sözü te’vil ediyor, ona başka türlü mana veriyorsun. Sen Kur’an-ı Kerim’i değil, kendini te’vil et, kendini anlamya çalış. (Mesnevi c.I, 1080)

Küstahça adım atanın, zora düşmeden nefsin hevasına uyup kendini haklı çıkarmak için kendine fetva verenin, böylece işlediği günahı uygun bulanın, kendini temize çıkaranın vay haline!(Mesnevi, III,3246)

Ey gönülden günahı işlemeye istekli olan, nefsanî arzularınıgizlice tazeleyen kişi, sen, imanı tazele. Nefsani istekleri şehvani arzular tazelendikçe iman tazelenmez, çünkü şehvetin, nefsin dileğine uymak Hakk kapısını kapar, kilitler.”(Mesnevi,c.I,1070-71)

Scroll to Top